videní: 1.3K
Emocionálne inteligentní ľudia majú nevídaný arzenál. Majú schopnosť logicky očariť a zdôvodniť svoju cestu takmer akýmkoľvek problémom.
Myslím si, že hlavným trikom, ktorý používajú emocionálne inteligentní ľudia, je sebakontrola. Majú toľko sebakontroly, že negatívne situácie automaticky neotrasú ich najhlbšími pocitmi. Hádky sa stávajú rovnicou, ktorú musia vyriešiť, a nie nervy drásajúcou situáciou, ktorá zanecháva jazvy. Ich cieľom je vyhrať hádku, ale, samozrejme, tým najlepším možným spôsobom.
Tajomstvá, ktoré emocionálne inteligentní ľudia používajú na zvládanie hádok
Obdivujeme emocionálne inteligentných ľudí, pretože niekedy ľahko strácame chladnokrvnosť. Občas sme horúce hlavy. Takže, mohli by ste sa opýtať, aké triky používajú emocionálne inteligentní ľudia? Pozrime sa na ne.
1. Používajte iné témy a “malé” rozhovory
Väčšina argumentov zriedkavo zahŕňa malé reči. Priznajme si to, ak je na vás jeden z vašich priateľov naštvaný, pravdepodobne ho nezaujíma počasie alebo aktuálne udalosti. Hej, ale emocionálne inteligentní ľudia sa budú aj tak rozprávať. Ak chcete byť emocionálne inteligentnejší, namiesto toho, aby ste sa vrhli priamo do hádky, venujte nejaký čas povedaniu „Ahoj, rád ťa vidím“. Pre niekoho je oveľa ťažšie sa uraziť, keď poviete niečo pekné. A áno, zmätok môže byť aj ich prvou odpoveďou na toto.
2. Dotknite sa pozitivity
Keď sa nezhodnete s inou osobou, pokúste sa využiť jej pozitivitu. Áno, môžu byť z niečoho nahnevaní alebo frustrovaní, ale hlboko vo vnútri je stále pozitívne semienko. Usmejte sa na nich. Úsmev môže zmeniť atmosféru a dokonca prinútiť druhú stranu, aby prehodnotila svoje vlastné stanoviská. Úsmev môže dokonca spôsobiť, že ľudia na chvíľu zabudnú, prečo sú nahnevaní. Tento moment im môže poskytnúť čas, ktorý potrebujú, aby sa schladili a premýšľali.
3. Usporiadanie myšlienok
Emocionálne inteligentní ľudia dokážu usporiadať svoje myšlienky. Zatiaľ čo väčšina z nás sa dostane do hádok a naše myšlienky sú neprehľadné, tento jednotlivec už má na mysli konečný cieľ konfrontácie. Zvažujú tiež všetky možnosti a otázky s možnosťami a odpoveďami pre tieto situácie. So všetkými týmito vecami katalogizovanými a pripravenými na použitie môžu emocionálne inteligentní ľudia zastaviť hádku skôr, ako vôbec začne. Toto je výhra hneď od začiatku.
4. Kontrolovanie reakcie
Každá akcia má reakciu, však? Áno. Reakcie však netreba nafukovať a dramatizovať. Takto človek prehrá hádku naozaj rýchlo. To, ako reagujete na obvinenia alebo urážky, ukazuje vašu vnútornú silu. Emocionálne inteligentní ľudia majú pevný základ pocitov, pripravený na správnu reakciu. Nie je ľahké ich nahnevať alebo zraniť ich city tým, čo hovorí niekto iný. Chápu, že ich reakcie sú silné, ak sa používajú správnym spôsobom – títo jedinci sú stabilní, logickí a pokojní.