videní: 2.5K
Všetky deti majú svoje obľúbené hračky alebo koníčky. Niektoré deti majú obľúbené hračky, ktoré sú jedinečné. Existujú však aj produkty pre deti, ktoré miluje takmer každý. Napríklad Nerf blaster, s ktorými by sa chcel hrať každý chlapec, alebo bábiky LOL, o ktoré dievčatá z celého sveta žiadajú svojich rodičov. Ale kto vynašiel všetky tieto veci?
LOL bábiky
Isaac Larian, generálny riaditeľ MGA Entertainment, mal nápad vytvoriť bábiky. Keď nemohol jednu noc spať, sledoval populárne videá YouTube a zistil, že niektoré videá, ktoré ukazujú rozbaľovanie hračiek, získali obrovské množstvo zhliadnutí. Potom si uvedomil, že musí prísť s hračkou, ktorú by bolo zaujímavé rozbaliť.
S tímom Larian vytvoril malé bábiky s veľkými očami, ktoré sú zabalené do plastových guličiek a 7 vrstiev filmu . Hlavnou pointou hračky je, že zatiaľ čo ju dieťa rozbaľuje, nájde pod každou vrstvou malé prekvapenie. A nakoniec dostane samotnú bábiku.
Keď Larian ponúkol svoj vynález Walmartovi, bol odmietnutý. Hovorili, že nikto si túto hračku nebude kupovať, pretože ju nemôžete vidieť. Ale úplne sa mýlili a LOL sa stal hitom desaťročia.
Fidget spinner
Ale spinner, ako ho poznáme dnes, patentoval v roku 2016 Scott McCoskery. Urobil to sám a použil ho na boj proti úzkosti. Čoskoro začal dostávať objednávky od svojich priateľov a potom aj od ľudí, ktorých vôbec nepoznal.
Hoverboard
Dnes by každý teenager pravdepodobne chcel mať hoverboard. Vynález, ktorý sa zdá byť príliš moderný, sa v skutočnosti objavil už v 90. rokoch minulého storočia. Prototyp hoverboardov bol Segway: podobne vyzerajúce zariadenie, ktoré má rukoväť na točenie .
Bol vynájdený Deanom Kamenom. Je zaujímavé, že majiteľ spoločnosti Segway Inc. Jimi Heselden zomrel pri nehode pri používaní svojho vlastného produktu.
Neskôr začali čínski inžinieri modernizovať toto zariadenie a postupom času prišli na to, ako sa zbaviť rukoväte a naučiť ho otáčať sa s posunom ťažiska. Prvé hoverboardy sa objavili na začiatku roku 2010.
LEGO
Spoločnosť, ktorá v súčasnosti vyrába pravdepodobne najslávnejšiu hračku na svete, vytvoril Ole Kirk Christiansen v roku 1916. Vo svojej dielni vyrábal rôzne drevené veci. Raz však došlo k požiaru a všetky materiály boli spálené. Jediným výrobkom, ktorý jeho spoločnosť naďalej vyrábala, boli hračky pre deti, ktoré boli vymaľované v jasných farbách.
Spoločnosť bola pomenovaná LEGO z dánskeho leg godt — play good – dobre sa zahrať . V roku 1947 začala spoločnosť LEGO vyrábať plastové hračky vrátane známych blokov.
Minecraft
Táto hra je rovnako zaujímavá ako robiť veci z LEGO. Hráč je tu v 3D svete vyrobenom z kociek, ktorý si môžeš zostaviť podľa svojich predstáv. Videohra bola oficiálne vydaná v roku 2011 a vývojárom je Markus Persson, tiež známy ako Notch .
Hra sa stala obľúbenou medzi dospelými aj deťmi. Počas prvého roka sa stal stvoriteľ milionárom. Markus zverejnil komentár, kde povedal, že bol prekvapený peniazmi, ktoré zrazu zarobil, pretože vyrastal v chudobnej rodine. Niektoré peniaze utratil pre svojich príbuzných a niektoré dal na charitu.
Nerf
V roku 1969 prišiel k Parker Brothers vynálezca Reyn Guyer. Jeho nápad bol domáci futbalový zápas, ktorý sa mohol hrať vo vnútri domu. Zahŕňal loptu, ktorá bola ľahká a malá.
The Parker Brothers sa rozhodol vyrábať loptu. Bol to prvý výrobok, ktorý sa predával a označoval ako Nerf. Vedenie spoločnosti si uvedomilo, že to bol zásah do čierneho a rozvinul nápad, pričom k týmto loptičkám pridal pneumatické zbrane.
Deti milovali túto hračku. V roku 2011 bol Nerf vyhlásený za najlepšiu hračku pre chlapcov.
Hračky z Happy Meal
Tieto potravinové súpravy boli vynájdené v 70. rokoch 20. storočia. Zamestnanci McDonald v Guatemale chceli, aby bol proces jedenie s deťmi tak jednoduchý pre rodičov, ako je to možné. Rozhodli sa vytvoriť súpravy pre chlapcov a dievčatá. Myšlienka bola úspešná a čoskoro sa dostala k manažmentu v Chicagu. Bob Bernstein bol zodpovedný za koncepciu Happy Meals.
Bob si myslel, že McDonald’s musí mať aj skvelé obaly. Odtiaľ pochádza myšlienka krabíc s rýchlym občerstvením a hračkami a na dizajne pracovali najlepší detskí ilustrátori.
Tento nápad bol očividne mimoriadne úspešný a získal si srdcia malých detí.
Monster High
Gotický vzhľad týchto bábik priťahuje dievčatá ako magnet. Dospelí sú prekvapení, keď zistia, že ich dcéry milujú upírov, vlkolakov, umelú krv a lebky.
Garrett Sander mal nápad vytvoriť tieto hračky so svojím bratom, dvojčaťom, Darrenom a spoločne navrhli dievčatá, ktorých rodičia sú príšery z hororových filmov a strašidelných príbehov.
V súčasnej dobe existuje niekoľko animovaných filmov, knižné série a dokonca aj videohra o nich A v roku 2017 Mattel vydal Enchantimals, ktoré kombinujú črty ľudí a zvierat.
Bonus: „Monopoly“ mal zmeniť spoločnosť.
Príbeh tohto produktu sa začal v roku 1903, keď Lizzie Magie vytvorila doskovú hru s názvom „The Landlord’s Game“. Vynálezkyňa sa snažila ukázať rastúcej generácii, že bolo nespravodlivé, aby malá skupina podnikateľov mala vlastniť veľa nehnuteľností.
Lizzie chcela túto hru predať veľkému počtu zákazníkov, a tak prišla so svojou ponukou k bratom Parkerovcom. Odmietli to, pretože si mysleli, že pravidlá sú príliš komplikované . V roku 1936 však Charles Darrow prišiel do tej istej spoločnosti s podozrivo podobným nápadom. Jeho ponuka bola tiež odmietnutá.
Ale Darrow bol vytrvalý muž a sám vydal „monopoly“. Keď sa stala hra populárnou, Parker Brothers si uvedomili, že urobil chybu a prijali Darrowovu ponuku. Hra bola neuveriteľne populárna. Dnes sa konajú dokonca „monopolné“ súťaže . Pôvodná myšlienka Lizzie sa však stratila: v modernej verzii je konečným cieľom vlastniť všetko.
Zdroj: Brightside | topdesat