videní: 7.3K
Minulý týždeň portál TopSpeed predstavil modernizácie áut, ktoré sa doslova a do písmena nevydarili. Dalo by sa povedať, že sú hnusné. My sa dnes pozrieme na niečo, čo sa dizajnérom vydarilo. Okruh som zúžil. Vybral som autá z prelomu tisícročia. Prvé modely prišli aj päť rokov pred prelomom a posledné sa vyrábali aj viac ako 5 rokov po prelome. Vyber som zúžil na týchto 5 ašpirantov. Som zvedavý, čo na to poviete…
Peugeot 406
406ka jednoznačne ťažila z úspechu 405ky. Phase1 z nej tvarovo vychádzala a Phase2 toto majstrovské dielo dotiahla do dokonalosti. Dlhým čírym predným svetlám pekne sekundovali modernizované celočervené koncové lampy s jemným, skoro vodorovným prúžkom vo farbe karosérie. Koncom série 6 to šlo s dizajnom a spoľahlivosťou so značkou dolu vodou. Pomaly sa začínajú opäť uberať tým lepším smerom. Snáď im to vydrží.
Škoda Octavia I
Modernizácie Octavie sú kapitoly same o sebe. Zatiaľ čo pri jednotke (v modernej histórii značky) sa vydaril, v dvojke ju mnohí kritizujú (mne sa pritom facelift páči viac), a pri trojke mi podľa predbežných fotiek napadne len výrok účastníka reality show „selé zle“. Jednotka po modernizácii s balíkom RS (nárazník, decentný zadný spojler a 17 palcové papučky) vyzerá aj po rokoch stále fajn. Môžem kľudne prehlásiť, že zo škaredého kačiatka vyrástla pekná labuť.
Alfa Romeo 156
Taliani to s dizajnom stále vedeli. Žiadny autičkár si nedovolí vysloviť akúkoľvek pochybnosť. Škoda, že zvyčajne dizajnu nedokázala sekundovať kvalita. 156ka dizajnom zbierala ocenenia na mnohých výstavách. Počas životného cyklu tiež musela prejsť modernizáciou. Práve úpravou dospela a pridalo jej to na atraktivite.
BMW 3er E46
O trojke e46 som dlhú chvíľu uvažoval, či ju sem vôbec zaradiť. Nevedel som si vybrať medzi ňou a jej staršou väčšou sestrou, 5kou E39. Obe modernizáciou neskutočne získali, a pritom sa jedná iba o skromné detaily, ktoré zmenili výraz auta. Navyše ak zoženiete M-paket, pozornosť si v meste hneď získate. A to je jeden z dôvodov, prečo si mladí BMW kupujú, hoci aj v najslabšej motorizácii.
VW Passat B5 a B5.5
Rozdiel medzi Passatom B5 a B5,5 je asi taký istý ako pri starších B3 a B4. Základné kontúry karosérie ostali rovnaké, ale už na prvý pohľad auto vyzerá z vonku úplne inak. Interiér sa odlišoval iba v jemných detailoch. Tejto konzervatívnej filozofie sa VW drží už desiatky rokov. A je spoločná pre všetky modely. Modernizácia B5 na B5,5 bola pre Passat jedným z najlepších krokov, aký vo svojej dlhej histórii mohol spraviť.
VW Touareg
Jednotkový Touareg sa mi spočiatku vôbec nepozdával. Vyzeral ako mastodont. Veľký, ťažký, nudný. K tomu zvyčajne fádna farba. Kombinácia, ktorá oko nezaujala. Pre Slovensko bol významný. V poradí len druhé SUV od VW. Montovalo sa len v Bratislave. Potom prišla úprava, ktorá sa predstavila na Autosalóne v Paríži v roku 2006. Krivky sa jemne zaokrúhlili a pomohli Touaregu, aby vyzeral viac k svetu. V modrej farbe vo verzii R50 vie vzbudiť pozornosť.
Audi A4 B6 a B7
A4 B6 prišla ako nástupca elegantnej B5-ky. Predné partie odpovedali dizajnovej filozofii značky. Tvar zadných svetiel trochu prepískli. Nehovorím, ako celok to je podarené auto, ale modernizácia na B7 audinke pomohla. Zmenili sa hlavné partie, podčiarkla sa športovosť. O kvalitách základných kontúr karosérie presviedča i fakt, že B7 neskôr pretransformovali na Seat Exeo, ktorý si tiež našiel zákazníkov.
BMW radu 7 E65
Sedmička s označením E65 je jednoznačne najškaredšia 7er všetkých čias. Hnevajte sa na mňa, alebo nie, je to tak. Chceli spraviť niečo extravagantné, športové, zaujímavé. Ale jednoducho im to nevyšlo. V Bavorsku si to chvalabohu uvedomili a prišli po necelých 4 rokoch s faceliftom. Myslím, že im muselo horieť z „pier“ , aby z pôvodného auta spravili tak krásne, elegantné a reprezentatívne auto.
Autor: TopSpeed
Článok vznikol v spolupráci s TOP motoristickým portálom TopSpeed.sk