videní: 804
Logo ako tajomstvo? Možno to už nie je také tajomstvo, že známe značky využili svoje logá na schovanie malých tajomstiev.
Všade kam sa pohneme, nás prenasledujú známe logá značiek. Môžeme ich vidieť v televíznych reklamách, na ceste do práce, na tričkách a na internete. V 90% prípadoch však nemáme ani len tušenie, aký skrytý význam sa v týchto zdanlivo abstraktných obrázkoch nachádza. Dnes ti preto ukážeme, význam týchto desiatich známych značiek.
Logo ako tajomstvo? Tieto značky o tom vedia svoje:
McDonald’s
Návrhár prvej reštaurácie s rýchlym občerstvením- McDonald, prišiel s jedným nápadom. Rozhodol sa budovu vyzdobiť dvoma veľkými zlatými oblúkmi. Tieto architektonické prvky sa rýchlo stali symbolom rýchleho občerstvenia. Neskôr sa spoločnosť rozhodla od tohto odstúpiť. Psychológ Louis Cheskin však presvedčil manažment, aby ostali svojmu logu verní. Tvrdil, že tento prevrátený symbol, predstavuje vlastne obrátené ženské prsia. To ľudom pripomína ich bezstarostné detstvo.
Chanel
Príbeh tvorby tohto loga je veľmi osobný a romantický. Coco Chanel logo kreslila pri pobyte na Château Crémat v Nice. Podľa jednej populárnej legendy bol svetoznámy symbol inšpirovaný oblúkmi hradu. Mnohí poukazujú ja kúzlo písmen, pretože “CC” predstavuje prvé písmená v mene hradu ale aj iniciály Coco.
Tvorcovia loga Google použili tri hlavné farby: červenú, žltú a modrú. Môžeme si všimnúť, že ich usporiadanie v rámci loga podlieha špecifickému algoritmu. Zelené písmeno však celú logiku farebnosti loga rozbije. Týmto nečakaným ťahom nám dizajnéri zrejme naznačujú, že Google je o rozbití stereotypov a nefunguje podľa bežných pravidiel.