videní: 3.0K
Firmy utrácajú milióny, aby si v našich hlavách získali malý priestor, vďaka ktorému by sme mali okamžite rozpoznať tie najznámejšie logá značiek. Avšak sú tieto peniaze vynaložené správne? Spoločnosť Signs.com vykonala fascinujúci experiment, ktorého sa zúčastnilo 156 Američanov vo veku od 20 do 70 rokov. Ich úlohou bolo nakresliť čo najpresnejšie 10 známych log. Jediným trikom bolo, že to musia robiť bez vizuálnych pomôcok, jednoducho z hlavy.
Výsledky ťa čakajú nižšie a buď pripravený, že budeš aspoň trochu prekvapený, ako sa logá v našich predstavách odlišujú od tých skutočných. Napriek rozdielom sa ale väčšine účastníkov podarilo trafiť do farebnej palety, čo poukazuje na dôležitosť správnej farebnej kombinácie pre nezabudnuteľné logo.
Potvrdila to aj Karen Hallerová, špecialistka v oblasti farebnej psychológie, ktorá hovorila o používaní farieb v brandingu: “Ľudia majú najprv emocionálne spojenie s farbou. Potom nasledujú tvary, logo a nakoniec slová.”
Na prvom obrázku sa nachádzajú logá upravené od tých najmenej presných (vľavo hore) po najpresnejšie (vpravo dole). Druhý pohyblivý obrázok zasa ukazuje, ako by vyzerali niektoré vybrané logá nakreslené spamäti, ak by boli skutočné.
Apple
Adidas
Burger King
Starbucks
Ikea