Foto

Podvodné reklamy na sociálnych sieťach: Ako ich odhaliť včas?

podvodné reklamy

videní: 339

Podvodné reklamy na sociálnych sieťach: Ako ich odhaliť včas? Zdá sa vám, že vaše kanály v sociálnych médiách obsahujú viac reklám ako noviniek od priateľov? Nie je to vaša predstavivosť a čo je horšie, legitímnu reklamu si môžete ľahko pomýliť s tou falošnou – a práve na to sa podvodníci spoliehajú.

„Kyberzločinci milujú podvody, ktoré sú veľmi lacné, a podvodné reklamy v sociálnych médiách dokonale zodpovedajú tomuto popisu,“ vysvetľuje Monica Eaton, generálna riaditeľka spoločnosti Chargebacks911, ktorá zabezpečuje online transakcie. V závislosti od veľkosti a rozsahu kampane môžu podľa nej podvodníci spustiť falošné reklamy na sociálnych sieťach za pár drobných: „Doslova by ste nepotrebovali oveľa viac ako drobné, ktoré máte doma!“

A hoci sa vám občas môže stať, že pristanete na falošnej nákupnej stránke, častejšie vás nájdu podvodníci. A straty sa sčítavajú. Podľa Federálnej obchodnej komisie (FTC) 70 % ľudí, ktorých kontaktovali podvodníci na sociálnych sieťach, prišlo o peniaze. A prišli o viac peňazí ako tí, ktorí boli kontaktovaní tradičnejšími metódami – o neuveriteľných 1,6 miliardy EUR. „Ide o veľmi vážny problém, ktorý sa neustále zhoršuje,“ varuje Eaton.

Podvodné reklamy na sociálnych sieťach: Ako ich odhaliť včas?

Reklama je príliš dobrá na to, aby bola pravdivá

podvodné reklamy

Niekedy sú ponuky, ktoré sa zdajú príliš dobré na to, aby boli pravdivé, legitímne, ale častejšie nie sú. Radšej dôverujte reklamám na kamenné obchody ako akciám, darčekovým akciám alebo reklamám na horúce ponuky na Instagrame alebo Facebooku.

Podvodné reklamy na sociálnych sieťach je často ťažké identifikovať, preto Chris Hauk, advokát ochrany súkromia spotrebiteľov v spoločnosti Pixel Privacy, hovorí, aby ste si zapamätali staré príslovie: Ak sa zdá, že je to príliš dobré na to, aby to bola pravda, pravdepodobne to pravda je – čo „vždy platí pre online reklamy“.

Profesionálny tip: Hľadajte formulácie ako „časovo obmedzená ponuka“ alebo „zostáva už len niekoľko kusov“, ktoré sú príznakmi falošných reklám na sociálnych sieťach.

Cena je absurdne nízka

podvodné reklamy

Masívne zľavy na značkový tovar sú varovným signálom, že sa pozeráte na falošnú reklamu na sociálnych sieťach. Iste, niekedy môžete nájsť skvelé ponuky na pár značkových džínsov za 300 dolárov, ale značkové predmety sú len zriedkavo hlboko zľavnené bez podvodnej zložky.

Adresa URL nezačína „https“

podvodné reklamy

Ak kliknete na reklamu v sociálnych médiách a skončíte na webovej stránke, skontrolujte adresu URL. Ak sa nezačína „https“, je to varovný signál a môže ísť o podvod. Eaton hovorí, že písmeno „s“ označuje vyššiu úroveň zabezpečenia šifrovania, a preto podvodné stránky nebudú mať na konci toto malé „s“. Navyše, stránky s „http“ sú lacnejšie, dodáva.

1 2 3 »

b
Komentáre

Sociálne siete

facebook  

Odporúčame

HS-logo

TOPdesat.sk copyright © 2023 | Všetky práva vyhradené

Hore

online geldanlagen geldanlagen

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov