videní: 650
10. McDonald’s
Máš pravdu, ak si myslíš, že zlaté oblúky reprezentujú písmeno M. Je to rozpoznateľné na celom svete. Ale prečo sú tieto oblúky tvarované presne takto? Mierny úmysel bol taký, aby tieto oblúky pripomínali ženské prsia. Nešlo o predaj sexuality. Skutočným zámerom bolo v ľuďoch prebudiť myšlienku starostlivosti matky o svoju rodinu. McDonald’s sa tak zdal ako zdravé miesto, ktorému ľudia môžu dôverovať.
9. Toyota
Toyota logo má veľa skrytých vecí. Vyzerá dostatočne jednoducho s tromi vzájomne prepojenými oválmi. Veľký ovál, ktorý obsahuje ďalšie dva, predstavuje svet, v ktorom žijeme. V strede je jeden z oválov srdcom spoločnosti a druhý je srdcom spotrebiteľa, ktorý sa spája za účelom vzájomného prospechu.
Ďalšia ukrytá vec v logu je slovo Toyota. Zvýraznením rôznych častí loga môžeš vidieť každé písmeno použité v názve spoločnosti.
8. Apple
O tomto logu existuje množstvo príbehov no podľa dizajnéra loga Roba Janoffa, presný dôvod a význam si nepamätá. Spoločnosť sa zhodla na mene a čo viac by lepšie prezentovalo jablko ako samotné jablko? Logo je iba elegantným moderným dizajnom jablka. Malé sústo bolo v logu zahrnuté iba kvôli tomu, pretože jablko na počítačoch vyzeralo kvôli svojej veľkosti ako čerešňa.
7. Adidas
Adidas je jedným z najväčších výrobcov športovej obuvi a športového oblečenia na svete. Logo pozostáva z ich názvu pod tromi jednoduchými čiarami. Každá čiara má však rôznu dĺžku.
Dizajn bol vytvorený tak, aby pripomínal horu. Predstavuje boj, prácu a odhodlanie, ktorým športovci prechádzajú, aby sa dostali na “vrchol hory” a dosiahli tak svoje ciele.
6. Dell
Keď Michael S. Dell zakladal spoločnosť, ktorá nesie jeho meno, vyhlásil, že chce postaviť svet technológií na pravú mieru”. Chcel, aby jeho spoločnosť vždy zostala lídrom v oblasti inovácií.
To vysvetľuje, prečo je veľké E v logu pootočené a nezarovnané so zvyškom slova. Taktiež môžeme povedať, že Dell nebude robiť veci obvyklým spôsobom – budú sa snažiť byť iní.