videní: 649
Všimol si si niekedy nejaký skrytý význam v známom logu, ktorý môžeme vidieť takmer každý deň? Svet je plný skrytých významov v tých najznámejších logách.
Väčšina veľkých korporácií míňa milióny eur na najímanie veľkých reklamných agentúr, aby vytvorili ideálne logo pre svoju spoločnosť. Potrebujú niečo, čo nielen upúta pozornosť spotrebiteľa, ale zároveň zobrazí podstatu poslania spoločnosti a vytvorí tak značku.
Našli sme pre teba zopár zaujímavých značiek, ktorými sa spoločnosti prezentujú a ich skrytý význam je naozaj zaujímavý.
15. Cisco
Cisco je jedným z najväčších online sieťových spoločností na svete. Vo svojom logu ma ukrytých hneď niekoľko vecí. Spoločnosť vznikla v San Franciscu a centrála sa stále nachádza v meste. Odtiaľ vlastne prichádza aj názov spoločnosti – San FranCISCO.
Taktiež čiary nad názvom nepredstavujú iba elektromagnetické vlnenie. Ak sa totižto pozrieš lepšie, uvidíš ikonu mesta: Golden Gate Bridge.
14. FedEx
Logo FedEx je známe po celom svete. Túto spoločnosť poznajú milióny ľudí po celom svete. Ak sa pozorne pozrieš na logo tejto spoločnosti, môžeš vidieť šípku skrytú v medzi E a X. Táto šípka predstavuje myšlienku, že FedEx sa neustále posúva vpred.
13. Vaio
V roku 1998, keď sa spoločnosť Sony rozhodla vytvoriť cenovo dostupnejšiu možnosť pre osobné počítače, vznikol názov Vaio. Vaio v angličtine znamená Visual Audio Intelligent Organizer, čo celkom dokonale vystihuje počítač.
Logo je dosť dômyselné, pretože zahŕňa podstatu výpočtovej techniky – integráciu analógových a digitálnych foriem. V a I sú analógové časti, pričom V je navrhnuté ako analógová vlnová dĺžka a I a O predstavujú 1 a 0, ktoré tvoria digitálny kód.
12. BMW
BMW bolo v minulosti poprednou leteckou spoločnosťou, ktorá navrhovala špeciálne skonštruované motory pre rôzne modely lietadiel. To sa skončilo po 1. svetovej vojne. Podpísaním Versaillskej zmluvy bolo Nemecku zakázané vyrábať lietadlá alebo súčiastky používané na ich výrobu.
To zmenilo spôsob podnikania spoločnosti. Spoločnosť prešla do iných odvetví, z ktorých najväčším bola výroba automobilov. Logo BMW vzdáva hold ich minulosti. Biele štvrtiny predstavujú vzhľad vrtúľ počas letu, zatiaľ čo modré oblasti predstavujú oblohu.
Niekto však tvrdí, že modro-biely stredový kruh predstavuje bavorskú vlajku, čo je taktiež pravda.
11. Amazon
Amazon, spoločnosť ktorá tak trocha ovládla svet. Táto spoločnosť má vo svojom logu ukrytý veľmi pekný detail. Čo vidíš pod názvom spoločnosti? Je to úsmev? Alebo šípka?
Obe odpovede sú vlastne správne. Amazon chcel, aby úsmev predstavoval šťastie, ktoré pochádza z prijatia vášho balíka včas a v perfektnom stave. A je to tiež šípka, ktorá sa tiahne od A po Z. Dá sa povedať, že na Amazone nájdeš všetko od A po Z. Veľmi zaujímavé.