videní: 1.3K
Nie ste spokojní so svojím jedlom? Je úplne prijateľné (slušne) vrátiť jedlo späť do reštaurácie. Tu je návod, kedy a ako to urobiť.
Profesionálne kuchyne sú intenzívne, rýchlo sa meniace prostredia, kde pracovití kuchári robia všetko, čo je v ich silách, aby vám poskytli vysokokvalitné jedlo načas. Ale nech sú akokoľvek dobrí, stále sú to ľudia, ktorí občas urobia chybu. Vrátiť jedlo späť, ak nie ste spokojní s vašou objednávkou, je úplne v poriadku (a nie je vo svojej podstate neslušné), ale je dôležité dodržiavať pravidlá etikety, keď požadujete nové jedlo alebo jedlo vraciate späť.
Aj keď existuje veľa zvykov, ktoré personál reštaurácie neznáša, vrátenie jedla späť je prijateľné, pokiaľ viete, ako to správne urobiť (a ako sa zdvorilo sťažovať). Ako pri všetkých veciach, láskavosť je kľúčová. Nezabudnite byť zdvorilí, dbajte na správanie pri stole a nebuďte otravní a nemali by ste mať problémy s posielaním jedla späť. Tu je to, čo profesionálny šéfkuchár hovorí o tejto praxi etikety reštaurácie.
Kedy je vrátenie jedla späť v poriadku?
Niekedy je potrebné vrátiť jedlo späť. Existuje však tenká hranica medzi vyjadrením svojej nespokojnosti a nárokom na nové jedlo. Aj keď by sa to nikdy nemalo stať pravidelným zvykom, za určitých okolností je v poriadku vrátiť jedlo späť do kuchyne. Tu je čas, kedy to urobiť.
Vaše jedlo je studené
Jedným z prijateľných scenárov je, ak je vaše jedlo výrazne studené – a nemalo by byť. Obsluha ho môže priniesť späť do kuchyne, aby ho šéfkuchár správne zohrial a uistil sa, že vám ho prinesie pri správnej teplote.
Vaše jedlo je uvarené na nesprávnu teplotu
Bez ohľadu na to, či je vaša zelenina stále surová alebo vaše mäso nie je uvarené tak, ako ste požadovali, v tomto prípade je zaručené zaslanie vášho jedla späť. Ak ste napríklad požiadali o steak medium-well a vyjde vám rare, je úplne prijateľné požiadať o jeho ďalšie pečenie. Dajte to vedieť čo najrýchlejšie obsluhe, aby vám jedlo nevychladlo. Potom vysvetlite situáciu. Radi vám ho uvaria podľa vašich predstáv.
Ak je vaše jedlo prepečené namiesto nedovareného, stále je v poriadku sa zdvorilo opýtať, či je možné jedlo prerobiť. Pokiaľ máte rešpekt, kuchári radi problém vyriešia.
Jedno upozornenie: Ak je vaše mäso uvarené len o niekoľko stupňov viac, ako uprednostňujete, možno nebudete chcieť požiadať o úplne nové jedlo, najmä v malých miestnych reštauráciách, kde sú tesné marže.
Ak sa stala chyba v príprave
Vrátenie jedla späť je vždy prijateľné, ak nebola dodržaná špeciálna požiadavka, najmä ak ide o alergiu na potraviny. Pamätajte si, že úlohou šéfkuchára je variť jedlo zakaždým rovnakým spôsobom, takže keď je niečo zaneprázdnené, môžu sa stať chyby – nie je to nevyhnutne znak zlej reštaurácie. Ak vaše jedlo nie je pripravené tak, ako ste nariadili, alebo ak je na vašom jedle prísada, ktorá by tam nemala byť, ihneď upozornite svojho servera a pripomeňte mu požiadavku na prípravu, ktorú ste pôvodne zadali.