videní: 762
Účet sociálnych médií vás sleduje
Oportunní podvodníci vytvárajú falošné účty na Instagrame, aby napodobňovali skutočné veci a kupovali si sledovateľov, aby vyzerali legitímne. Všetko o účte podvodníka na sociálnych médiách sa môže zhodovať so skutočným. Účet podvodníka vás môže sledovať alebo vám môže poslať správu. Ak sa to stane, pozorne si pozrite používateľské meno a vyhľadajte skutočný účet. Pravdepodobne existuje podčiarknutie alebo ďalšie písmeno, ktoré označuje falošný účet.
Nemôžete komentovať fotografiu
Ak má účet vypnuté komentáre, je to červená vlajka a môže naznačovať, že sa na sociálnych sieťach stretávate s falošnou reklamou. Komentáre pomáhajú zvyšovať zapojenie, a hoci existujú prípady, keď legitímny účet môže komentáre vypnúť – ak ide napríklad o kontroverznú tému, ktorá môže podnietiť nenávistné komentáre – keď ide o podvod, komentáre sú zvyčajne vypnuté. Podvodníci nechcú dostávať otázky týkajúce sa zákazníckeho servisu alebo ľudí, ktorí sa zaujímajú o produkt, ktorý si objednali a ktorý nikdy nedorazil.
Obrázok vyzerá legitímne
Podvodníci majú k dispozícii čoraz sofistikovanejšie nástroje. Môžu hackovať počítače, inštalovať spyware, ukradnúť vašu identitu a znovu vytvoriť takmer všetok brand, logo alebo obrázok napodobňujúci originál. Môžete hľadať nezrovnalosti, ale Hauk hovorí, že je často ťažké ich rozpoznať. „Nespoliehajte sa na vzhľad reklamy a jej prepojenej webovej stránky. Záškodníci a aktéri sa stali zbehlejšími vo vydávaní sa za legitímne firmy,“ hovorí Hauk. Pamätajte: Legitímne vyzerajúci obrázok v kombinácii s inými červenými vlajkami môže byť stále falošný.
Existuje príliš veľa päťhviezdičkových recenzií
Môže to znieť neintuitívne, ale príliš veľa žiariacich recenzií je červenou vlajkou a dôvodom na obavy. “Neexistuje nič iné ako päťhviezdičkové, super žiarivé odporúčania, ktoré znejú, akoby ich napísal ten istý človek alebo ten istý robot?” pýta sa Eaton. Ak áno, je to červená vlajka. Najmä ak sú recenzie pripojené k ponuke, ktorá je príliš dobrá na to, aby bola pravdivá.
Existuje veľmi málo hashtagov
Hashtagy slúžia na rôzne účely, ale konečným cieľom je osloviť viac ľudí. Slúžia tak na zvýšenie návštevnosti sociálnych médií alebo webových stránok spoločnosti. Ak príspevok na sociálnych sieťach nepoužíva hashtagy, môže to byť podozrivé, ale tiež to dáva zmysel. Ak niekto predáva falošné Nike, nepoužije #Nike v príspevku, pretože je to spoľahlivý spôsob, ako sa nechať chytiť.