videní: 895
4. Facebook vytvára ozvenu pre tvoje názory
Po zvolení Donalda Trumpa a nedávnemu brexitu ľudia rýchlo dávali za vinu Facebooku a Googlu propagovanie falošných správ. Dôkazy boli také silné, že dokonca aj generálny riaditeľ spoločnosti Facebook, Mark Zuckerberg, musel sľúbiť, že odstráni falošné spravodajské stránky a varoval používateľov, aby sa neriadili rôznymi webovými stránkami. Hlavné médiá sa zamerali na “falošné správy”, ale nezmienil sa o ďalších problémoch, ktorým ľudia čelia v súvislosti s Facebookom.
Hlavným cieľom spoločnosti Facebook je prinútiť ťa, aby si na sociálnej sieti strávil čo najviac času. Ako vyplynulo z bodu vyššie, je to zlé pre tvoje psychické zdravie. No pozitívne to nevplýva ani na tvoj intelekt. Facebook sa nás snaží prinútiť tráviť na ňom čas “propagovaním” toho, čo si myslí, že by sme chceli vidieť. Problém je v tom, že ak si napríklad ľavicový politický fanúšik, nikdy neuvidíš obsah ukazujúci pozitívne aspekty pravicovej politiky a ten istý princíp platí, ak si zase pravičiar. Táto filtračná bublina tiež spôsobuje, že politická strana, ktorú podporuješ, sa ti medzi novinkami zobrazuje neporovnateľne častejšie ako ostatné.
5. Facebook negatívne ovplyvňuje ľudí s poruchami príjmu potravy
Malá štúdia s 84 vysokoškolsky vzdelanými ženami na štátnej univerzite na Floride zistila, že tí, ktorí používajú Facebook častejšie, hlásili častejšie nepravidelné stravovanie. Ďalšia štúdia americkej univerzity vo Washingtone zistila, že dievčatá, ktoré zdieľajú svoje fotografie na Facebooku, sú s väčšou pravdepodobnosťou nespokojné so svojim telom. Facebook je totiž prostriedkom, prostredníctvom ktorého sa ľudia navzájom porovnávajú. Tento fakt môže mať vplyv na ľudí, ktorí nie sú postihnutí žiadnym duševným ochorením, no účinok môže byť výraznejší u ľudí, ktorí čelia vážnym psychologickým problémom, ako sú poruchy príjmu potravy.
6. Kvôli Facebooku sú osamelí ľudia ešte viac osamelými
Newyorská klinická psychiatrička, Dr. Sudeepta Varmová, uviedla, že kvôli Facebooku ľudia neustále vedia o čom, čo robia iní – a zároveň im to pripomína, že oni namiesto toho sedia pri Facebooku, kvôli čomu sa môžu cítiť osamelo. Áno, je to obrovský paradox, ale ľudská psychika je nevyspytateľná. To bol záver štúdie 82 mladých ľudí, ktorí boli aktívnymi užívateľmi Facebooku. Najviac šokujúcim poznatkom z tejto štúdie je, že len po dvoch týždňoch používania Facebooku došlo k prudkému poklesu subjektívneho šťastia.
7. Facebook o tebe vie viac než si myslíš
Nástenka na Facebooku je navrhnutá tak, aby ťa zaujala na čo najdlhší čas. Počas tejto doby Facebook buduje neustále sa vyvíjajúce a zložité algoritmy na základe údajov o používateľoch. Nástenka je účelovo vytváraná pomocou prediktívnej analýzy, ktorá im umožňuje zistiť, aký náchylný je užívateľ k reklame, aký je jeho politický názor a či je pravdepodobnejšie, že bude platiť hotovosťou alebo kreditnou kartou. Dokonca odhadujú, aký inteligentný si na základe obsahu, ktorý sa ti páči.