videní: 1.4K
Vytvorte si zoznam výkonov
Keď Marie Oats začala pracovať ako právnička, jej partnerom bol dozorujúci právnik. Rýchlo si všimla, že je vždy na vrchole svojich síl a nikdy nepôsobí vystresovane alebo uponáhľane, spomína si. Zdá sa, že poznal týchto 7 zákerných dôvodov, prečo nikdy nedokončíte svoj zoznam úloh. “Keď som sa ho spýtala, ako to robí, povedal mi o svojom ‘výkonnom zozname’. Je podobný zoznamu úloh, ale bol viac zameraný. Vymenoval si tri až päť vecí, ktoré bolo potrebné v ten deň urobiť, aby mu pomohli posunúť deň ďalej,” povedal Oats. “Dokončenie tohto zoznamu úloh bolo pre neho spôsobom, ako označiť deň za víťazný.” Ide o to, že týchto tri až päť vecí je 20 percent, na ktorých záleží, a zvyšných 80 percent je v podstate zaneprázdnená práca alebo jednoducho neposunú cieľ tak, ako tých zvyšných 20 percent, povedal Oats.
Nikdy neprestaňte byť zvedavý
Všetky veľké vynálezy poháňa zvedavosť. Keby Amelia Earhartová nebola zvedavá, aké by to bolo vzdorovať gravitácii, mali by sme lietadlá? No, možno áno. Ale nie tak skoro. Táto neukojiteľná túžba po poznaní poháňa spoločnosti, aby sa vymanili zo starých tradícií. Byť neustále zvedavý je na zozname 10 znakov, že ste múdrejší, ako ste si uvedomovali. “Nikdy neprestávajte byť zvedaví na ľudí, myšlienky a nové inovácie,” povedal Grant Schreiber, zakladajúci redaktor spoločnosti Real Leaders.
Čítajte v širokom rozsahu
Ak si každý deň prečítate čo i len päť minút denných správ, budete vedieť oveľa viac ako priemerný človek. Čítanie je najjednoduchší spôsob, ako zostať informovaný a viesť zasvätenú konverzáciu, ktorá vám pomôže uspieť. Čokoľvek od správ, romantického románu, akademického článku alebo dokonca písomky vášho dieťaťa vám prezradí tajomstvo, ktoré ste predtým nevedeli. “Široké čítanie, dokonca aj na témy, ktoré nesúvisia s vaším podnikaním, môže podnietiť nové nápady pre spoločnosť, ktorú vediete a priviesť vám úspech,” povedal Schreiber. Zdieľanie vedomostí je rovnako vzrušujúce ako ich získavanie.
Vnímajte problém ako riešenie
Problém, ktorý vždy prenasledoval vašu firmu – napríklad neschopnosť predať dostatok reklamy – je len ďalšou cestou k úspechu. Existenčnú otázku, ako definovať úspech, môže určiť pocit. “Vnímať problém ako niečo, čo prinesie nové riešenie, je môj ďalší psychologický prístup k úspešnému podnikaniu,” povedal Schreiber. “Zistil som, že prijímanie problémov je súčasťou tvorivého procesu.” Problémy sa môžu v mysli vedúceho pracovníka nahromadiť a zdá sa, že je nemožné sa cez ne preniesť. Je dôležité vnímať problémy ako príležitosť.