videní: 988
Výrobcovia sa vždy snažia nejako zvýhodniť svoj konkrétny produkt. Napríklad nás informujú o tom, že v ich šampóne je exotická kvetinová esencia, aj keď iba v pomere 1:10000. To znamená, že na naše vlasy nemá žiaden účinok. Ďalším jednoduchým trikom je oznam na balení, že tento šampón odporúča každý “stajlista” v Paríži.
Ukázalo sa, že podobný tovar pre ženy a dievčatá stojí priemerne o 7 % viac ako pre mužov a chlapcov. A to aj napriek tomu, že jediný rozdiel je vo farbe. Tento jav bol nazvaný ako “ružová daň” a je to výsledkom toho, že ženy sú jednoducho lepšími zákazníkmi. Tento jav sa týka najmä šampónov, holiacich doplnkov a detského tovaru.
Marketingoví odborníci často manipulujú s termínmi pri písaní popisov pre potravinárske výrobky. Napríklad známe zemiakové lupienky Pringles nie sú skutočné zemiakové lupienky, pričom skutočný obsah zemiakov je iba 42 %. To taktiež vysvetľuje ich neprirodzene dokonalý tvar. To isté platí pre syr, najmä pre samostatne balené plátky: obsah skutočného syra je nižší ako 51 %, takže výrobcovia ho musia označiť ako “syrový výrobok”. Hoci na obale je veselo uvádzané, že sa jedná o syr.