videní: 944
Obchodníci vedia, že sme často leniví, aby sme otvárali balenie vody a vzali si tak jednu fľašu. A taktiež vedia, že je celkom rozumné zobrať celé balenie a spraviť si tak zásobu do budúcna.
Máme tendenciu zastaviť sa pri červených cenovkách so zľavami, aj keď to vždy nie je úplne výhodné. Často sa stáva, že cena ostáva rovnaká, pridá sa iba “nová cenovka”. Veľký vozík znamená, že nakupujeme viac, ako normálne potrebujeme. Mnohé obchody sú navrhnuté tak, aby sme šli zľava doprava, čiže proti smeru hodinových ručičiek. Vždy tak odbočujeme vľavo a najčastejšie sa pozeráme uprostred regálu napravo – presne tam, kde obchodníci umiestňujú najdrahšie tovary. Malé dlaždičky majú na svedomí to, že sa po obchode pohybujeme pomaly. To je zapríčinené tým, že sa snažíme vyhnúť nadmernému hluku, ktorý vydáva náš nákupný vozík.
Premýšľal si niekedy, prečo ľudia v reklamách siahajú vždy po dvoch žuvačkách naraz? Je to jednoduchý trik, ktorý ťa prinúti myslieť si, že takto je to správne. Zatiaľ čo ty budeš naraz žuť dve žuvačky, predajca predá dvakrát viac. To isté platí pre určité lieky a vitamíny.
V roku 1957 vyrábala spoločnosť Henckels tak kvalitné škrabky na zemiaky, že si ich ľudia kúpili iba raz za život. Potom prišiel niekto s geniálnym nápadom a zmenil farbu škrabky. Ľudia tak nechtiac vyhadzovali škrabky do koša a boli nútení kupovať ďalšie škrabky.