videní: 3.4K
Ak sa pozriete pozorne, všimnete si jednu malú nedokonalosť v ikonickom logu Starbucks. Mnoho z nás si to nikdy nevšimlo. O čo vlastne ide?
Niektorí majú radi svoju kávu silnú a čiernu, zatiaľ čo iní ju berú jemnejšiu a sladkú. Bez ohľadu na vaše preferencie, pravdepodobne ste sa pozreli na ikonické zelené logo Starbucks a mali ste chuť na kofeín (alebo možno na jeden z tých osviežovačov Starbucks). Zahliadnite zelenú (respektíve bielu) Sirénu s jej dlhými vlnitými vlasmi a okamžite sa prenesiete do neba latte s extra šľahačkou. Ale na tomto slávnom logu je prekvapivý skrytý detail – a pravdepodobne ste si to nikdy predtým nevšimli. V logách spoločností je veľa tajných správ, ktoré ste možno prehliadli a Starbucks nie je výnimkou. Podľa tímu, ktorý obraz v roku 2011 prepracoval, rozhodlo jedno rozhodnutie na poslednú chvíľu.
História loga Starbucks
To mytologické stvorenie, ktoré v strede loga Sspoločnosti pripomína morskú pannu, je v skutočnosti Siréna. Podľa zástupcu Starbucks Tylera Krivicha „meno Starbucks pochádza z románu Moby Dicka od autora Hermana Melvilla, ale slávne logo Siren bolo objavené pri prehľadávaní starých námorných kníh.“
V roku 1971, keď sa zakladatelia kaviarenského reťazca rozhodli pre názov Starbucks, vynikla námorná bytosť. Keďže pôvodným domovom Starbucks je prístavné mesto Seattle a kávové zrná zvyčajne cestujú do zámoria na veľkých kontajnerových lodiach, Siréna sa zdala najvhodnejšia.
Logo prešlo v priebehu času zmenami, vrátane jeho farby (z hnedej na zelenú) v roku 1987, po ktorej nasledovala modernejšia úprava v roku 1992, keď sa Starbucks stal verejne obchodovanou spoločnosťou. Najvýraznejšia zmena zo všetkých sa však udiala v roku 2011.