videní: 7.4K
Japonci však vo všeobecnosti nemajú radi hlasné rozhovory
Aby ste neboli považovaní za nevychovaných turistov, odporúča sa nezapájať sa do hlasnej konverzácie ani do nadmernej gestikulácie, pretože niektorí Japonci vnímajú cudzincov ako príliš hlučných. Pri používaní verejnej dopravy, najmä ak je v nej len niekoľko cestujúcich, je najlepšie zdržať sa telefonovania, prípadne tak urobiť diskrétne – odvrátiť sa alebo zakryť rozhovor. Tieto zásady etikety sa vzťahujú aj na iné ako verejné priestory.
Cudzinci menej myslia na svoje držanie tela
Miestni obyvatelia Japonska majú často cit pre rozpoznávanie cudzincov a jedným z charakteristických znakov, ktoré si bežne všímajú, je ich držanie tela. Používajú termín “mačací chrbát” alebo ho zjednodušene nazývajú hrbenie. Pre Japoncov je to nápadná vlastnosť, pretože zvyčajne dávajú prednosť udržiavaniu vzpriameného a pozorného postoja a sami si zriedkavo doprajú hrbenie.
Dvere taxíka si neotvárate sami
Turisti môžu byť pri chytaní taxíka v Japonsku trochu zmätení kvôli odlišným miestnym zvykom. Pri privolávaní taxíka je tu nevyhnutné zdvihnúť ruku vysoko namiesto toho, aby ste ju natiahli do strany, čo je odchýlka od zvyku na mnohých iných miestach. Okrem toho je veľmi dôležité nedotýkať sa dverí vozidla, pretože v Japonsku je povinnosťou vodiča otvoriť ich cestujúcim, čím sa zabezpečí zdvorilý a bezproblémový zážitok.
Japonci používajú parfumy menej často
Japonsko má zvýšenú citlivosť na vône, a preto sa im parfumy často zdajú byť príliš silné. Podľa Franca Wrighta, zakladateľa butiku s parfumami, si niektorí Japonci môžu silné vône dokonca vysvetľovať ako urážlivé. Pre miestnych obyvateľov je najviac cenená absencia akejkoľvek vône.
Trh s parfumami v Japonsku zostáva pomerne obmedzený, v obchodoch s kozmetikou je k dispozícii len niekoľko možností. Miestne značky ponúkajú predovšetkým vône, ktoré vyvolávajú pocit čistoty, pripomínajúce sviežosť nedávno umytého tela, vlasov a vypraného oblečenia.