videní: 7.0K
5. Sociálna izolácia
Médiá nás môžu úspešne izolovať od tých, ktorí zmýšľajú inak. Vymývajú nám mozog a vnucujú nám názor, že by sme sa NEMALI stýkať s nikým, kto má názory, ktoré sa čo i len trochu líšia od našich.
Zvyčajne tieto opačné názory nájdeme na miestach, ako sú sociálne médiá, čo nie je práve “novinka”. Sú to skôr predovšetkým politické vyhlásenia alebo názory spojené s vecami, ako sú fotografie z dovolenky. Je to jednoduchý trik, ale sociálna izolácia je pomerne účinná pri ovplyvňovaní ľudí v spoločnosti.
6. Spomienky
Väčšinu času ignorujeme reklamy na poistenie alebo populárne bannery na sociálnych sieťach. Keď však potrebujeme služby týchto značiek, máme tendenciu zapamätať si najčastejšiu znejúcu reklamu alebo logo.
Máme na mysli to, že keď dostaneme hlad, je možné, že si spomenieme na pieseň spojenú s miestnou sieťou reštaurácií a potom sa rozhodneme vybrať si občerstvenie z tohto zariadenia. Toto funguje takmer pri každej spoločnosti. To, čo najviac vynikne v čase našich prestojov, je to, čo si získa našu prvú pozornosť, keď niečo potrebujeme.
7. Osobné programy
Niekedy sa ovplyvňovanie uskutočňuje tak, že sa jednoducho naservíruje osobný program. To nás vracia späť k politike, pretože väčšina mediálnych zdrojov sa prikláňa k jednej alebo druhej politickej strane.
Áno, sú aj takí, ktorí sa snažia byť nezávislí, ale častejšie sa stretávame s tým, že sa o pozornosť uchádzajú najrozšírenejší oponenti. Často sme teda manipulovaní tým, čo chcú iní osobne. Preto je také dôležité myslieť samostatne napriek presvedčivým správam, ktoré denne dostávame.
Ako sa cítite pri vymývaní mozgu?
Čo si myslíte? Naozaj si myslíte, že sa vám médiá a reklamy neustále snažia vymývať mozog? Prikláňame sa k tomu, že áno.
Koniec koncov, väčšina spoločností, bez ohľadu na to, akú morálku alebo normy dodržiavajú, vytiahne všetky tromfy, keď ide o zarábanie peňazí a snahu upútať pozornosť. Na tom rastú médiá a rôzne spoločnosti. Bez našej podpory by sa pravdepodobne rozpadli.
To však neznamená, že by sme nemali zmúdrieť pri takomto ovplyvňovaní. Myslíme si, že by sme sa mali k týmto trikom vrátiť vždy, keď máme pocit, že nás klamú. Mali by sme sa snažiť chrániť si myseľ a premýšľať sami pred a po kúpe výrobkov a hlasovaní za politikov – funguje to tak trochu podobne.
Logo ako tajomstvo? Čo skrývajú vo svojich logách tieto známe značky?
Zdroj: learning-mid | topdesat