videní: 6.6K
Všetko sa to začalo Volkswagenom TDI a všetko sa to mohlo skončiť Volkswagenom TDI. Takéto silné vyhlásenie si vyžaduje nevyvrátiteľné dôkazy. Ako v Európe rástol naftový prežitok?
Ktorý bol práve ten vyvolený okamih, keď európsky automobilový priemysel otvoril náruč nafte? Dlhé roky predtým, ako vypukol škandál s Volkswagenom a dieselgate, sme sa čudovali, prečo sa nafta stala obľúbeným palivom v Európe.
Najčastejšou diskusiou v súčasnosti, v ktorej si takmer všetci zákazníci Volkswagenu TDI kladú otázku, čo sa stane s ich automobilmi postihnutými podvodmi, je to, že nás Volkswagen oklamal, vďaka čomu sme presvedčení, že diesely sú čistejšie. Pravdou je, že k šíreniu tohto imidžu nafty prispelo veľa aktérov, nielen Volkswagen. Ale tiež to, že sa my vodiči vzdávame kvalít turbodieselových motorov, najmä v porovnaní s benzínovými motormi alebo atmosférickými dieselovými motormi, ktoré im predchádzali a boli uvádzané na trh v deväťdesiatych rokoch.
Zákazníci boli presvedčení, že nemá význam platiť za naftu s menším výkonom ako lacnejšie benzínové alternatívy o niečo viac, pretože tieto náklady kompenzovala extrémne nízka spotreba a výkon, sila v stredných a nízkych hodnotách.
Možno by táto sebakritika mala začať aj v médiách, tých, ktoré teraz vedú križiacku výpravu proti nafte, ktorá dala príležitosť podvodu vo Volkswagene. Je pravdepodobné, že roky pripisujeme väčší význam faktorom, ako sú úspory alebo výhody, ako k znečisťovaniu emisií alebo zušľachťovaniu.
Aj keď v začiatkoch a ako nová technológia turbodiesely nedokázali ponúknuť skutočnú záruku spoľahlivosti (s porovnateľnými historickými údajmi), predstava, že tieto motory sú veľmi silné a odolné, sa držala drvivá väčšina zákazníkov.
Predovšetkým sme hľadali motory, ktoré nevyvolávajú pochybnosti o spoľahlivosti a ktoré by boli založené na starej technológii, teda nafte, ktorá sa roky používa hlavne v priemyselných a dopravných aplikáciách. Tí predsa vedeli efektívne vykonávať úlohy spojené s opravami a údržbou.
V týchto chvíľach stále očakávame rozbehnutie elektromobility. Je ale dobre pripomenúť, že diesel nikdy nemusel čeliť problémom s infraštruktúrou alebo napríklad dodávkou nafty na čerpacie stanice, pretože už v tom čase boli všetky vybavené schopnými čerpadlami.
Zdroj: Eugeniomiravete | topdesat