Zaujímavosti

Staré vs nové auto. Výhody, ktoré nám tie druhé neponúkajú

Staré vs nové auto. Výhody, ktoré nám tie druhé neponúkajú

videní: 1.7K

Staré vs nové auto – to je dilema, ktorá je medzi fanúšikmi áut večná. Nie je staré auto, ako staré auto. Na druhej strane tiež nie je nové auto, ako nové auto. Aj v redakcii sme takto rozdelení. Je to úplne prirodzené. Je to téma, ktorá môže mať veľa odôvodnení. Ja som si prichystal iba niekoľko. A čo myslím pod pojmom staré auto? Povedzme také, ktoré sa začalo vyrábať ešte v minulom tisícročí. Pokúsil som sa spísať benefity, ktoré jedna alebo druhá skupina ponúka. Na peniaze pritom pozerať nebudem. 

Výhody starého auta 

  • Spoľahlivosť 

Veľa vodičov, ale aj majiteľov mi dá za pravdu, že staršie (nie úplne veterány) boli v čase najväčšej slávy spoľahlivejšie, ako tie, čo sa predávajú dnes. Vystačila im bežná, ale pravidelná jednoduchá údržba a dokázali v optimálnych tempách najazdiť stovky tisíc kilometrov. Nevravím, že dnešné autá sú na tom zle. Majú však “kopec zbytočností”, ktoré ovplyvňujú ich chod. Stačí, že sa pokazí nejaká banalita, auto padne do núdzového režimu, alebo nepôjde vôbec. Veľa áut sa pritom dalo opraviť aj doma na kolene so základným náradím.

  • Cit k autu

Staré auta vychovávali, učili a chyby neodpúšťali. Viete si dnes predstaviť mladé baby (ale aj niektorých chalanov) jazdiť na Felíciach bez serva? Myslím si, že by radšej pešo chodili. Na starom aute ste museli vycibriť svoje zmysly a cit. Inak to jednoducho nešlo.

  • Svetlá 

Možno to vnímam iba ja, ale čo sa týka svetiel, napadnú mi 3 veci. Robili sa “mrkačky”. Čiže autá s vyklápacími svetlami. Robili sa svetlá zo skla. Nehrozilo zažltnutie, alebo spraskanie vplyvom počasia. A poslednou vecou je fakt, že tieto svetlá neoslňovali. Keď oslňovali, mohla za to prevažne chyba vodiča. Za to však boli zvyčajne lampášikmi. Čiže pomer 3:1.

  • Neotravujú žiadni asistenti

Do starého auta si sadnete, naštartujete a idete. V akej polohe ste ovládač alebo prepínač nechali, tak aj ostal. Dnes? Nehrozí. Kým si všetko nastavíte, prejde určitý čas.

  • Formujú osobnosť

Aj to je kritérium, ktoré veľa držiteľov starých áut vníma. Tvrdia, že starým autom svoju osobnosť našli. S novým autom svoju osobnosť stále hľadajú.

  • Detský sen 

Veľa majiteľov si staré autá kupuje preto, lebo sú pre nich detské sny. Sú to jednoducho auta, ktoré vyhľadávali v časopisoch, alebo si ich skladali ako modely, hoci len z obyčajného papiera.

  • Kvalita materiálov

Pred desiatkami rokov sa nešetrilo až tak, ako sa šetrí teraz. Komponenty sa vyrábali tak, aby boli funkčné a potešili všetky zmysly. Dnes sa preferujú eko riešenia. Čiže aj ekologické aj ekonomické.

Výhody nového auta

  • Bezpečnosť 

Bezpečnosť je jedným z hlavných dôvodov, prečo sa ľudia svojich starých áut zbavujú. Jednoducho keď potrebujete veľa jazdiť, väčšiu šancu máte pri nehode prežiť v novom aute. Môžu za to rôzne prvky aktívnej a pasívnej bezpečnosti.

  • Emisie

V dnešnom svete je trendy ekológia. Nevravím, že mi je úplne ľahostajná, ale svetu škodia aj iné veci, ako staré autá, ktoré nikto nerieši. Ale nie o tom som chcel… Veľa krajín sveta zavádza pre ekologické autá rôzne výhody. Takže to môže byť pre veľa kupujúcich to hlavné kritérium.

  • Komfortná výbava

Niekedy to bola klíma, 4x el. okná a strešné okno. Dnes? 2- a viac-zónová klíma, masáž sedadiel, panoramatické okno, taký asistent, hentaký asistent. Nevravím, že to je zlé, to rozhodne nie, ale nič nefunguje večne. Potom to z peňaženky vie vytiahnuť pekné peniaze.

  • Svetlá

Dnešné technológie v svetlách sú jednoducho neskutočné. Niektoré svietia doslova čarovne. Pôžitok, ale aj úžitok z nich má predovšetkým šofér. Čo na to protiidúci? Niektorí nadávajú, lebo im to “ťahá” oči. Tento bod je preto tak na pomedzí.

  • Záruka mobility 

S novým autom sa jednoducho nemusíte báť, že ostanete niekde visieť. Zvyčajne máte záruku od výrobcu, hustú autorizovanú sieť servisov, a dokonca aj pripoistenie. So starým autom také výhody nečakajte.

  • Dostatok sily a výkonu

150 koní a zrýchlenie pod 9 sekúnd v sedane strednej triedy bolo pred 20 a viac rokmi považované za športový model. Bežne sa predávali autá v tejto kategórii, ktoré mali okolo 100 koní. Dnes? Ak zohľadníme váhu a rozmery, za 20 rokov sa všetko poposúvalo. Ako rozmery, tak výkony. Na nedostatok výkonu sa už veľmi sťažovať nemôžete. Môžete si zvoliť aj bežnú naftovú verziu, ktorá toho stihne viac a rýchlejšie.

Záver

Je to iba časť kritérií, ktoré môžu výber auta ovplyvniť. Článok je formulovaný v maximálnej možnej všeobecnej rovine. Každopádne, ak by som si mohol ja reálne vybrať, tak jednoznačne by to bola kombinácia, ktorá by spočívala v novom aute na denné účely a staré auto pre radosť. Alebo 2 staré autá, ktoré sú ako nové aj v dnešnej dobe. :)) Ako ste na tom vy?

Zdroj: topspeed.sk | topdesat

Článok vznikol v spolupráci s motoristickým portálom topspeed.sk

b
Komentáre

Sociálne siete

facebook  

Odporúčame

HS-logo

TOPdesat.sk copyright © 2023 | Všetky práva vyhradené

Hore

online geldanlagen geldanlagen

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov