videní: 1.9K
Existuje reinkarnácia? Jedného dňa sa v 17. storočí v miestokráľovstve Nové Španielsko objavila neznáma ázijská princezná v pozícii otrokyne. Po čase ju ľudia začali pokladať za svätú a uctievalo ju celé obyvateľstvo. Legenda hovorí, že Čínska vidiečanka sa objavila znovu viac ako o storočie po svojej smrti, počas bojov o nezávislosť, reinkarnovaná v tele krásnej mesticky.
Duchovný stret kresťanstva a pôvodných náboženstiev vyvrcholil v koloniálnom období v Mexiku až do prudkého synkretizmu. V tomto období, keď sa rôzne náboženstvá miešali medzi sebou a domorodé obyvateľstvo malo vízie a komunikovalo s novými a starými bohmi a pannami, prežila postava Čínskej vidiečanky aj vďaka fantázií ľudí a záhadám, ktoré sa spájajú s jej príbehom. Nikto nevie vedecky potvrdiť, kým v skutočnosti Čínska vidiečanka bola, ale jej hrobka sa nachádza v mexickom mestečku Puebla v sakristii Chrámu Spoločnosti Ježišovej a je pochovaná pod kresťanským menom Katarína zo Svätého Jána. Podľa legendy sa Čínska vidiečanka narodila v roku 1609 vraj ako prekrásna ázijská princezná, ktorá pochádzala z exotického kráľovstva Mogulskej ríše alebo Kochi, ktoré sa údajne nachádzali v Indii. Jej pravé meno bolo Mirrah alebo Mira a ako malú ju vraj uniesli piráti a predali ju ako otrokyňu na Filipíny.
Tvrdí sa, že Čínska vidiečanka vytvorila odev, ktorý nesie jej meno a predstavuje typický ženský odev štátu Puebla. Legenda hovorí, že Čínska vidiečanka naučila všetky ženy z mestečka šiť na „čínsky spôsob“ a navrhla aj typické šaty, ktoré pozostávajú z troch farieb mexickej zástavy – zelenej, bielej a červenej. Na tieto šaty sa používal hodvábny satén z Orientu, olemovaný lesklými flitrami. Táto povesť je však málo pravdepodobná, keďže existujú dôkazy na to, že spomínané šaty sa objavili až dvesto rokov po smrti ich údajnej zhotoviteľky a navyše Čínska vidiečanka sa počas svojho života zvykla obliekať prevažne do mníšskeho rúcha. Pokračujeme v druhej časti článku.