videní: 8.3K
Podľa štatistík sa zamestnávateľ rozhodne, či prijíma kandidáta na určitú pracovnú pozíciu v prvých 30 sekundách rozhovoru. V takom krátkom časovom období môžu vyhodnotiť správanie a vzhľad potenciálneho zamestnanca. To znamená, že v tejto situácii zohráva kľúčovú úlohu oblečenie. Väčšina ľudí vie, že zamestnávateľ neuznáva neupravenosť, zlý vkus oblečenia a príliš výrazné oblečenie. Ale niekedy to nie je také jednoduché.
Farba tvojho oblečenia ovplyvňuje to, ako ťa ostatní vnímajú
Najväčší kariérny web, CareerBuilder, vykonal prieskum medzi náborovými pracovníkmi s cieľom zistiť, ako vnímajú farbu oblečenia, ktoré si potenciálni zamestnanci vyberú na pracovný pohovor. Ukázalo sa, že sivá farba je spojená s profesionalitou a logikou. Ľudia, ktorí nosili biele šaty, boli vnímaní ako organizovaní, zatiaľ čo čierna bola spojená s vodcovstvom. Fialové a zelené farby spôsobili, že náborári vnímajú kandidátov ako sebaistých a kreatívnych.
Oranžová bola považovaná za najviac „ neprofesionálnu “ farbu. Ľudia sa tiež zvykli rýchlo unaviť z červenej a žltej. Modrá získala dobré recenzie: náborári si myslia, že tímoví hráči sa často rozhodnú pre túto farbu.
Extravagantné oblečenie sa môže považovať za varovanie
Oblečenie, ktoré je príliš extravagantné, môže naznačovať túžbu upútať pozornosť za každú cenu, čo môže mať negatívny vplyv na názor zamestnávateľa. Môže začať pochybovať o skutočnej osobnosti kandidáta. Aj keď sa uchádzaš o miesto a zamestnávateľ si cení tvoju kreativitu, rýchle myslenie a schopnosť vyriešiť problém, je lepšie vyhnúť sa príliš extravagantnému štýlu obliekania.
Najímaní manažéri odporúčajú zdôrazniť svoje najlepšie vlastnosti pomocou nezvyčajných doplnkov, ako je brošňa, hodinky alebo zaujímavé okuliare. Ale nepreháňaj to! Je lepšie upútať pozornosť na maximálne 2 časti tela naraz. A nezabudni na zmysel pre štýl a dobrý vkus. Napríklad nosenie slnečných okuliarí na čele sa považuje za neslušné.
Zamestnávateľ ťa môže rýchlo odmietnuť vo svojej hlave, ak si myslí, že „nezapadneš“.
Pred pohovorom sa pokús zistiť, či existuje vo firme kód obliekania a ako sa zvyčajne obliekajú zamestnanci spoločnosti. Na jednej strane je pre mnoho povolaní najlepšou voľbou striktný kódex obliekania. Ale napríklad, ak si oblečieš oblek, budeš vyzerať primerane v banke, ale ak sa rozhodneš nosiť ho v PR agentúre, budeš vyzerať ako čierna ovca. Tvoj vzhľad by mal viesť k tomu, aby sa zamestnávateľ cítil, akoby si zdieľal rovnaké podnikové hodnoty a ľahko do nich zapadneš. Ak si príliš odlišný od ostatných zamestnancov, podvedome sa zamestnávateľ rozhodne, že ťa nepríjme.
Zamestnávateľ si vždy všimne, či máš na sebe nové oblečenie
Ak ste si kúpili nové oblečenie najmä pre pracovný pohovor, je lepšie ho mať oblečené aspoň raz pred začatím pohovoru. Týmto spôsobom budeš môcť zistiť, či sa pri nosení tohto oblečenia cítiš pohodlne a všimnete si možné nedostatky. Inak by sa nosenie týchto úplne nových odevov mohlo stať katastrofou. Možno si sa zabudol zbaviť odstávajúcich vlákien alebo odobrať štítky.
Ak sa vo svojich šatách cítiš nepríjemne, náborový pracovník to spozoruje
Tvojmu vzhľadu by si samozrejme mal venovať dostatočnú pozornosť. Ale ak sa rozhodneš obliecť si niečo pre teba úplne nezvyčajné, náborový pracovník to spozoruje. Tento druh oblečenia pravdepodobne ovplyvní spôsob, akým sa pohybuješ a pravdepodobne aj tvoje sebavedomie.
Nevyberaj si príliš tesné alebo príliš voľné oblečenie. Venuj pozornosť látkam, ktoré sa príliš nekrčia. Podľa štatistík tento problém s oblečením najviac ovplyvňuje naše sebavedomie. Nevyberaj účes ani make-up, ktorý by si vo svojom každodennom živote nenosil. Tvoje pohodlie by malo byť prioritou. Ak sa cítiš sám sebou, pomôže ti to otvoriť sa počas rozhovoru.
Zdroj: Brightside | topdesat