videní: 1.8K
Glenn Miller nie len že získal veľkú popularitu ako hudobník a kabaretný umelec, ale taktiež počas druhej svetovej vojny, kde slúžil ako dôstojník amerického letectva. Úspešná kombinácia týchto dvoch postavení mu vyniesla obrovský rešpekt. Jeho lietadlo však zmizlo z radarov a Glenn sa už nikdy neobjavil. Existujú mnohé teórie toho, čo sa vlastne stalo. A to tak z radov spojencov, ako aj nacistov.
Glenn Miller, okrem presláveniu sa ako hudobník a kabaretný umelec, dosiahol v armáde významné postavenie. Okrem toho, že bol dôstojníkom amerického letectva, behom konfliktu zohral významnú rolu pri povzbudzovaní morálky spojeneckých vojsk. Svet dňa 15. decembra 1944 zasiahla informácia, že lietadlo tohto dôstojníka na ceste do Paríža zmizlo. Glenn Miller tam letel ako usporiadateľ vianočného koncertu svojho orchestra. Na miesto určenia však nikdy nedorazil.
V 30. a 40. rokoch minulého storočia zmiznutia lietadiel neboli ničím výnimočným. Nikto si nebol istý príčinami týchto zmiznutí, ale za najpravdepodobnejšie sa považovali mechanické chyby pripisované detským chorobám leteckého inžinierstva vtedajšej doby.
Okrem vyššie spomínanej možnosti prichádzali do úvahy ďalšie dve. Jedna zo strany nacistov, kde nemecký bulvárny časopis Bild vyrukoval s tvrdením, že Miller podľahol srdcovému záchvatu v spoločnosti prostitútky. Takéto tvrdenie však nikdy nebolo dokázané a pravdepodobne išlo len o formu propagandy. Uvádzalo sa, že Briti a Američania okolnosti nehody zahmlievajú. Chránili tak morálku vojakov. Uvádzali, že lietadlo sa pravdepodobne zrútilo kvôli nepriaznivým poveternostným podmienkam do vôd prielivu La Manche.
Medzičasom však boli odhalené nové skutočnosti, ktoré pochádzajú z palubného denníka navigátora RAF Freda Shawa. Predpokladá sa, že práve tieto informácie vedú k objasneniu zmiznutia Millerovho lietadla.
Shaw počas vojny lietal s bombardérom Avro Lancaster. Jeho záznamy uvádzajú, že v kritický deň bol jeho stroj odvolaný z náletu na Nemecko kvôli nepriaznivému počasiu. V takých prípadoch bolo obvyklé, že bombardéry zhadzovali náklad púm nad morom, ako preventívne opatrenie pred pristávacím manévrom. Za týmto účelom boli vyznačené presne oblasti, ktorým sa všetky lietadla museli vyhýbať.
Je teda možné, že sa Millerovo lietadlo nachádzalo v týchto zónach, resp. že bombardér začal zhadzovať bomby mimo tieto špeciálne určené zóny. Posádka v záznamoch uviedla, že videla malé lietadlo padnúť na morskú hladinu, keď bolo bombami vychýlené z dráhy. Otázkou je, či spojenecké velenie o týchto skutočnostiach v tom čase vedeli. Je pravdepodobné, že vypustenie takejto informácie by nebolo možné, práve kvôli morálke vojakov.