Tipy a triky

TOP10 tipov, ako uspať dieťa bez stresu a nervozity

uspať

videní: 3.5K

Stať sa rodičom je požehnaním. Môže to však byť náročná práca, pretože je to úplne nové dobrodružstvo bez príručky v ruke. Jedným z najväčších utrpení, ktoré väčšina rodičov musí absolvovať, je dostať svoje dieťa do postele a pokojne ho uspať. Je vaša spacia rutina utrpením, ktoré sa tiahne po celú noc? Tu je pár tipov, ktoré by ti mohli pomôcť tvoje dieťa pokojne uspať.

1. Neexistuje nič útulnejšie, ako ulitka či perinka

uspať

U väčšiny detí sa prejavuje od narodenia do 6 mesiacov zvláštny reflex, ktorý je spôsobený pocitom voľného pádu. Výsledkom je náhle šklbanie a zdvíhanie rúk, ktoré by mohlo dieťa prebudiť. Ak dieťa zviažeš do perinky či ulitky, zabrániš tak zdvíhaniu rúk a dieťa môže pokojnejšie spať.

2. Svetlom pomôžeš dieťaťu rozlišovať medzi dňom a nocou

uspať

Naučiť dieťa na nočný spánok môže byť náročné. Ak však pochopí toto pravidlo, tvoj život sa stane jednoduchším. Ak budeš počas nočného spánku udržiavať v izbe tmu, pomôžeš dieťaťu rozlíšiť jednotlivé druhy spánku a tak aj jednoduchšie zaspať.

3. Teplý kúpeľ ako večerná rutina

8851460-image-crop-2827x2848-1545046893-728-bdf2651bc7-1546424311

Teplý kúpeľ pred spánkom upokojí takmer každého, Prečo to teda nepraktizovať aj pri dieťati? Teplý kúpeľ a výmena plienky tesne pred spánkom môže dieťaťu signalizovať, že je čas na nočný spánok a bude spať pokojnejšie.

4. Reguluj teplotu v miestnosti, kde dieťa spí

uspať

Podľa knihy Dr. Alana Greena , optimálna teplota pre spánok sa pohybuje v rozsahu od približne 19 do 21 stupňov Celzia. Udržanie nižšej teploty miestnosti, kde spí dieťa umožňuje, aby vaše dieťa zaspalo rýchlejšie.

5. Použi biely šum

uspať

Biely šum v izbe dieťaťa je skvelou pomôckou pre lepší spánok. Tento zvuk deťom pripomína časy, kedy boli ešte v maminom brušku. Preto sú pokojnejšie a dokážu lepšie zaspať.

6. Plánuj nočnú výmenu plienky

8851060-Depositphotos_40912537_xl-2015-1545040562-728-5883ee0c26-1546424311

Ak sa tvoje dieťa v noci budí na jedenie, pred jedlom mu vymeň plienku. Ak by si to spravil až po jedle, dieťa by sa mohlo znova prebrať a uspatie by bolo náročné.

 7. Spoločný spánok

8851160-Depositphotos_179537318_xl-2015-1544144338-728-333ac51e93-1546424311

Ak ťa bude tvoje dieťa počas noci cítiť v blízkosti, nadobudne pocit istoty a bezpečia. Tým sa môže zlepšiť aj jeho spánok. Navyše, ak budeš mať dieťa pri sebe, budeš spať pokojnejšie aj ty, pretože budeš mať istotu, že je v poriadku.

8. Udrž dieťa mimo obrazoviek

46003276_f29bfb1155_z

Výskumy ukázali, že ak sa dieťa hráva s mobilom či pozerá televíziu, trvá mu dlhšie, kým sa upokojí. Naopak, ak dokážeš dieťa udržať aspoň hodinu pred spánkom mimo televízie a iných podobných zariadení, na spánok sa uloží skôr a bude spať pokojnejšie.

9. Neudržuj s dieťaťom očný kontakt

8851210-baby-22194_1280-1546422430-728-84a8b19532-1546424311

Prvá vec, ktorú sa naučí dieťa, je udržať očný kontakt, aby mohlo komunikovať a rozpoznať ľudí okolo seba. Očný kontakt s dieťaťom a rozprávanie s ním uvoľňuje hormón lásky, oxytocín , ktorý zvyšuje srdcový tep tvojho dieťaťa . Preto pozeranie do očí svojho malého človiečika, kým ho chceš uspať, môže mať úplne opačný efekt.

10. Načúvaj svojmu dieťaťu

uspať

Každé dieťa je iné, vadia mu iné veci a má rado iné rituály. A aj keď neexistuje univerzálna príručka, ktorá by ti povedala, čo máš robiť, existuje aspoň univerzálna rada. Nauč sa počúvať svoje dieťa a budeš mať vyhraté.

Zdroj: BrightSide topdesat

b
Komentáre
Hore