videní: 3.7K
Rad fake virálnych videí, ktoré vypracovala nezávislá produkčná spoločnosť, nazbierala viac ako 200 miliónov zhliadnutí, získala celosvetovú mediálnu pozornosť a spôsobila niekoľko diskusií ako súčasť geniálneho sociálneho experimentu.
Austrálske produkčné štúdio Woolshed Company však prednedávnom vyšlo s pravdou najavo a vyhlásilo, že niektoré z najobľúbenejších “virálnych” videí v priebehu posledných troch rokoch boli v skutočnosti nafilmované.
Spoločnosť vytvorila osem originálnych videí v priebehu dvoch rokov, ktoré boli v úhrne prehraté viac ako 200-miliónovkrát naprieč 180 krajinami.
Tu sú niektoré z najúspešnejších, na ktoré si s najväčšou pravdepodobnosťou narazili pri prechádzaní kalných vôd internetu.
1. Blesk takmer udrel do dievčaťa v Sydney !!! Reakcia jej priateľa je na nezaplatenie !!!! – takmer 60 miliónov videní
2. GoPro: Muž bojuje so žralokom bielym v Sydney Harbour – viac ako 34 miliónov videní
3. USA vs Japonsko – Ultimate Selfie Stick Fight – viac ako 21 miliónov videní
4. Snowboardistku naháňa medveď
Spoločnosť však zverejnila aj video, v ktorom sa svetu priznáva, že strávila dva roky vytváraním obsahu a nazvala to “virálnym experimentom”. Spoločnosť uviedla, že dosiahla masový úspech bez toho, aby zaplatila médiám alebo propagácii.
Generálny riaditeľ Dave Christison uviedol, že experimentoval s rôznymi koncepčnými prístupmi k maximalizácii virality a zábavnej hodnoty. Príbehy zbierali nielen pozornosť všetkých hlavných televíznych sietí v Austrálii, ale tiež sa objavili aj v televíznych staniciach v USA, vrátane Fox a CNN, rovnako ako v celej Európe, Veľkej Británii, Rusku, Kanade, Číne, Japonsku a Južnej Kórei.
Video s priznaním sa nesie v duchu sloganu “koľkým percentám zo správ môžeme veriť?”. Video tiež ukazuje zábery z diskusií o pravosti videá a v mnohých prípadoch odborníci verili, že videá sú legitímne. Tvorcovia dokonca odhalili niektoré zo svojich tajomstiev a ukazujú záblesky toho, ako boli falošné videá vytvorené.