videní: 6.3K
V dnešnej časti seriálu Omyly automobilizmu sa pozrieme na trojkolku Bond Bug.
Éra nenáročných malých trojkolesových vozidiel (s jedným kolesom vpredu a dvojmi vzadu) začala v roku 1970 v Británii, keď sa spojli dvaja výrobcovia sklolaminátových áut Relliant a Bond. Jediným výsledkom tohto spojenia bola dvojmiestna trojkolka s názvom Bond Bug. Jej výroba sa začala v spomínanom roku 1970.
Bond Bug nemal dvere. Do auta sa maximálne dvjaa pasažieri dostali cez vyklápaciu vrchnú časť karosérie. Tá mala typickú oranžovú farbu, ktorá mala za úlohu vozidlo vizuálne zrýchliť. Iné farby karosérie k dispozícii neboli.
Tento bizarný trojkolesový automobil poháňal štvorvalcový motor s rozvodom OHV s obsahom 700 centimetrov kubických. Dosahoval výkon 31 koní a bol umiestnený vpredu za predným kolesom. Na zadné kolesá posielal výkon prostredníctvom štvorstupňovej manuálnej prevodovky. Kompaktný motor dokázal rozhýbať ešte kompaktnejšie auto až na rýchlosť 126 km/h. To znamená, že bol schopný jazdy na diaľnici. Chcelo to ale množstvo odvahy. 🙂
V roku 1973 dostal výkonnejší motor s obsahom 750 centimetrov kubických. V čase jeho najväčšej slávy bol k dispozícii za 629 libier (ekvivalent k dnešným približne 7.600 eurám), čo znamenalo, že nebol určený pre nižšie vrstvy, ale skôr ako hračka pre bohatšiu vrstvu. Lacnejší bol aj Mini Cooper, ktorý mal dokonca výkonnejší motor.
Avšak práve vďaka vyklápajúcej kabíne si ho obľúbilo množstvo britských celebrít, napríklad Robbie Williams. Hoci sa pomerne veľkého úspechu Bond Bug dostal, väčšine zákazníkov bol na smiech. Vďaka trom kolesám bol nestabilný a v zákrutách sa prevrácal, čo spôsobilo, že výroba bola nakoniec po 4 rokoch ukončená. Vyrobených bolo viac ako 2000 kusov a dodnes sa zachovala približne tretina týchto zvláštnych vozidiel.
V súčasnej dobe sa ceny Bond Bug začínajú približne na 4.750 librách (približne 5.250 eur) za vozidlo v predrenovačnom stave.
Video si môžeš pozrieť tu:
Zdroj fotografií: Wikipedia, Flickr
NENECHAJ SI UJSŤ OSTATNÉ DIELY SERIÁLU OMYLY AUTOMOBILIZMU: